onsdag 19 januari 2011

Vad man hittar i en liten låda

Efter dagens slit, släp och knep och knåp kom man hem. Hem till maken, hem till Huliganen, hem till...
...ja vad är det här tror ni? En alldeles vanlig sketen grå plastbrevlåda?



Ha! Fel, fel, fel!!! Detta är alls icke någon tråkgråplastlåda som bara innehåller reklambrev och räkningar. Nej idag var det närmast som en magisk låda; en himla massa roliga saker dök upp; mitt nya SJ Prio-kort (ok, kanske inte världens mest upphetsande, men medge att det slår en kallelse till bilprovningen).

Sedan kom det ett grönt kuvert! Adresserat till mig och Huliganen! Jag blev alldeles oerhört till mig och ville bums slita upp det. Kuvertet var dock av segare modell och kämpade emot. Till slut fick jag kalla in maken och be om assistans. Nåja, jag behövde inte kalla så högt, för han var minsann i närheten, ganska nyfiken han också.

I kuvertet befann sig en almanacka - knökfull av väldigt stiliga bilder på en mycket vacker hundras, nämligen västgötaspetsen! Nu kan vi börja bli lite mer organiserade, Huliganen och jag. I all synnerhet Huliganen borde nog organisera sig lite.


Huliganen tittade nogsamt igenom alla bilderna, bästa almanacka han sett! Alla månaderna bläddrade han igenom. Flera gånger. Till slut fick jag fråga vad han tyckte? "Skitbra!" svarade han. "Fast jag undrar lite om inte den där golden-tjejen finns med på någon bild?".

Tack snälla Larsson! Du är allt en hygglig prick, du!

Men inte nog med detta; lådan innehöll även inbjudan till galej! Galej med bubbel, Bloody Marys och säkert massor med trevligt sällskap! "Finemang" sa Huliganen, "tacka ja för mig med". Men jag tror han får stanna hemma. En Huligan som druckit Bloody Marys... nja man baxnar lite vid tanken. Det känns som om det kunde bli lite väl livat i luckan.

Sen så var det inte så mycket mer. Jo någon räkning. Men de fick maken. Något skulle väl han ha?

5 kommentarer :

  1. Svaret på din fråga är:
    -Ibland alldeles jätteroliga saker och ibland bara "skit" (förlåt) och så veckan innan lön fullt med räkningar!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Då har vi båda haft en perfekt brevlåde-dag idag :-). Men en fråga: kan han ta min räkning också? Maken alltså!

    SvaraRadera
  3. Maja; tyvärr är det ju oftast räkningar - räkningar och reklam och räkningar och reklam i en oändlig rad. Så man blir ju alldeles väldigt glad när det dimper in andra saker!

    Annika; absolut! Han tar den! Hit med den bara - men räkna inte med att han betalar den...

    SvaraRadera
  4. JAG VET, JAG VET! JAG FICK OCKSÅ ETT SÅNT PAKET!!! Finaste almanacka jag någonsin ägt. Och roligaste posten sedan jag fick fina örhängen av Jea OCH pulsvärmare från Huliganens matte (fast inte samma dag, det hade varit FÖR bra). Bästaste Larsson, alltså!

    SvaraRadera
  5. Jultomte Larsson har uppenbarligen slagit till, måhända något sent men desto frikostigare!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.