tisdag 20 december 2011

Det var något som var konstigt imorse

Det var inte snöstorm.
Det var inte askmoln från en isländsk vulkan.
Det var inte blixthalka.
Det var inte strejk.

- Kan detta vara möjligt?! frågade jag mig på ett mycket förbluffat sätt.

Först tänkte jag blogga om det. Men sen tänkte jag men tänk om... man vill ju inte jinxa något. Inte på något vis i världen när det står så viktiga saker på spel.

Det kommer nog en liten snöstorm. Eller en sandstorm. Eller en plötslig attack av kvicksand tänkte jag vidare.

Alltså har jag visligen hållit tyst - men nu sitter hon där! I köket och påtar med något kemistiskt och obegripligt. För en gångs skull har hemtransporten varit alldeles odramatisk. Inte ens en borttappad väska. Eller en trampad tå.

Och på fredag kommer sonen! Så vem bryr sig om att inget har hunnit julstädas. Eller pyntas som tänkt var? Herregud, lite glittriga saker i granen, en massa stearinljus, massor av mat och vin och glögg och hemkomna barn, sen är nog julstämningen på topp!

5 kommentarer :

  1. Låter som om ni kommer klara er alldeles utmärkt. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för julkortet! Vi ses ju i mellandagarna, då får vi kika närmare på bilderna från Rom. Ha en underbar Jul så ses vi snart.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med ätteläggen hemma!

    SvaraRadera
  4. Lotta, Jennie, Fabraholic och Anna-Karin; God Jul! Hoppas ni också får en härlig jul!

    Och Jennie, nu ses vi snart!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.