torsdag 19 april 2012

Det där med planering...

...är inte alltid min starka sida. Ibland är det det, det vill jag inte sticka under stol med. Men alltför ofta är det inte det, och det är då jag far runt som en furie på morgnarna och hyperventilerar.

Nu var i alla fall min plan att vara välplanerad och organiserad. Jo för jag ska få långväga besök, minsann! Så planen var att fundera ut goda måltider. Exotiska utflyktsmål. Smakfulla dekorationer av gästrummet. Men så har dagarna gått och gått och gått, precis som de brukar göra. Och aldrig kom de till dörren...eller var det tiden?? I vilket fall som helst, imorgon dyker hon upp, ända från Dorset och har jag gjort något av ovanstående?

Jag låter er inte leva i ovisshet, svaret är 'nej det har jag inte'. Ska jag hyperventilera nu? Men nä, jag tror jag struntar i det. Om man serverar lite kanelbullar och kanske en flapjack eller två, ett eller annat glas vin och kanske rentav en chokladbit kan väl inget gå direkt jättefel? Dessutom kommer hon ju att få träffa Huliganen! Och det måste väl göra vem som helst glad? Huliganen träffade hon en gång tidigare när hon också var på besök och då fick han godis och leksaker i långa banor, så jag är tämligen övertygad om att Huliganen kommer att väkomna henne med öppna armar.

Så jag är lugn. Kolugn.

Men om det är någon som har något exotiskt utflyktsmål på lut här i Skåne får ni gärna dela med er av era tips!


10 kommentarer :

  1. jag har läst "någonstans" om ett växthus där det serveras mat till skenet av levande ljus.
    Säkert finns det någon vacker kvilt och kanske lite fin musik och så den ljuvliga västgöten.
    Ta med din gäst dit så ordnar det sig nog!
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Maja, nog blev det lite växthus, det blev det! Och kviltar och hundar och så kardemummabullar ovanpå det!

      Radera
  2. Det där med de exotiska målen i Skåne verkar ju ha tagit kål på kommentarerna...Men annars verkar planerna vara mitt i prick om du frågar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog snarare jag som tog kål på mig själv - har inte hunnit med något alls de här dagarna. Men nu är jag tillbaka!

      Radera
  3. Kullen? Rövarekulan? Krapperup? Sofiero? Fredriksdal? Ystad (rent allmänt)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud, du prickade in nästan allt! Bra med tips tills nästa gång!

      Radera
  4. Att hyperventilera är väl inte lönt, men visst, det kan man ju göra ändå. Bara för skojs skull liksom ;-).

    Exotiskt utflyktsmål vet jag inte precis, men jag gillar Tirups örtagård här i krokarna. Fint väder och en fika i deras trädgård är inte helt fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tirup är jättefint, och det stod på listan. Fast vi hann inte med det den här gången. Annars har de ju kakor där också... ;-)

      Radera
  5. Hej Irene,
    jag har just nominerat dig för Liebster Blog award. Jag hoppas du tar emot äran.
    Kram, May

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.