lördag 30 november 2013

Titta det snöar, titta det snöar


...åtminstone inomhus, och det är ju vackert så. Förra året virkade jag små snöstjärnor och hängde upp, och så fick det bli i år också. Lite fler skadar inte så man kan ha ett ymnigare snöfall, och det blev sju när sonen och vi tittade på Shutter Island igår. Märkligt nog höll jag mig vaken hela filmen och märklig är väl det minsta man kan säga om filmen - fast bra tycker jag.

- Inte direkt någon feel-good film väl? sa maken tveksamt när den var klart, och det var en väl underbyggd analys. Men suggestiv var den. Och lagom lång till sju virkade snöflingor.

Det är lite snålt att visa en (1), så jag slänger in en bild på alla sju. Trots att de är oblockade och jag inte har fäst trådarna.
Och vänta nu, vad är det som utgör bakgrund? Nej, det gick inte. Jag trodde jag var en reformerad och bättre människa, en som gör klart en sak innan hon börjar på nästa. Det gick nästan - lapptäcket är kviltat och väntar nu "bara" på att jag ska skära remsor till kantbanden, som ska sys på för hand. Det kommer att ske, inom en inte alltför avlägsen framtid, för jag vill ju triumferande kunna lägga ut en bild här. Men så råkade det slinka emellan en liten julduk... för det är ju ändå 1:a advent imorgon. Hoppsan, som det kan gå!
Den är inte heller klar. Än. Men jag hyser gott hopp, det gör jag.

En annan som sytt i helgen är dottern, som också köpt sig en symaskin. Hon och svärsonen-in-spe kommer hit ikväll för att äta med oss och sonen som kommit på besök och det ska bli underbart att ha hela familjen omkring sig!

Dottern ringde för en stund sen och väste upphetsat i telefonen till maken. Budskapet var att det kunde behövas vin ikväll, för hon hade gått en match med ett par blivande sovrumsgardiner, och såvitt jag förstod hade gardinerna fått ner henne för räkning, men hon hade kommit upp på tio. Det blir nog gardiner, och vin blir det också. Fattas bara annat. Det blir ett sydamerikanskt vin som ska passa till springbock om jag förstod det hela rätt. Det blir nog bra; springbock eller hjortstek kan nog gå på ett ut?

Och på tal om det, så ska jag nog traska ut i köket och röra lite i kastrullerna nu.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.