söndag 3 mars 2024

Sportig söndag

När man har umgåtts med barnbarn så kan det hända att man drabbas av barnbarnsbaciller. I några dagar har jag hostat och haft lite feber, inte värre än att man kunnat hålla modet uppe med att baka lite bullar och så där, vilket alltid är lenande för sinnet. Men idag har febern dragit sin kos, och jag har varit synnerligen sportig. Allt möjligt har jag hunnit med - förvisso visst mest via tv-fåtöljen, men påtittad idrott kan väl ändå räknas som att man sportar? Eller?
Vasaloppet har vi klarat av och det såg ju lite småsvettigt ut för åkarna, men jag vill nog hävda ändå att jag hade det minst lika stressigt, jag både tittade OCH stickade samtidigt. Det slapp ju de när de stakade sig fram genom dalaskogarna. Sen har det varit skidskytte och just nu är det fotboll, så jag vill nog hävda att jag varit mycket aktiv! Nu är känner jag mig vältränad och frisk igen, och det är ju tur, för i veckan blir det lite häng med barnbarn igen. Och det ser jag fram emot! De stora barnbarnen är och åker skidor, så det är inte så där fusksportiga som mormor utan alldeles på riktigt sätt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.