onsdag 9 februari 2022

Bland valpar och spindlar

 Idag har det varit en sådan där dag som går i ett - man vaknar vid 6-tiden (och då har ens egen OS-nörd redan varit uppe ett par timmar) och inser att om man inte går upp ganska snart och pronto gör en köttfärspaj, ja då kommer det inte att bli någon mat vare sig till maken eller undertecknad - och hur skulle det då gå med ens rykte som Utmärkt OS-hustru, vavava?!

Alltså knallar man upp, läser tidningen, rastar vovven, gör paj och sen åker man iväg för att ha lite golfträning. Även maken. Han tittade sig förvånat omkring när han nu befann sig utanför lägenheten första gången på flera dygn och sa att jamen, det ser ju ut precis som det brukar? Ungefär som om han gått i ide en vinter eller två medan världen fortlevde där utanför hans OS-ide.

Efter golfträning, där jag inom parantes inte fick till chippandet, var det dags att fräsa iväg hem, fixa liten lunch och lubba ut med hunden igen. Jo för sedan var det dags att åka och gosa med valp! Valpens matte hade oturligt råkat stå på huvudet nerför en brant trappa och var rätt tilltygad, så det satt fint med lite fika, liten blommor och en massa valpgos. 


Valpen ifråga var precis som en valp ska vara; svansen gick för högvarv, leksaker och skor sprättes åt alla håll, små vassa bissingar gnagde förtjust på besökande tant. Det var full fräs och sen blev lilla valpen trött och somnade tvärt, medan hon förmodligen gjorde upp planer på nya hyss. Det blir ett fint tillskott i bekantskapskretsen det där!


Tja, sedan var det dags att åka hem, packa knyppeldyna och så ge sig iväg igen. Idag startade nämligen vårens kurs i knyppling och jag knörplade vidare på min Blomsteräng. Och en blomsteräng, den skapar man tydligen genom att knyppla spindlar, och ja, jo föralldel spindlar och blomster, det kan nog passa ihop. Det gällde att hålla tungan rätt i mun, för spindlarna hade olika många ben och det tror jag inte de har i verkliga livet. Nu är jag ingen spindelexpert, så jag kan ha fel. Roligt var det i alla händelser.

Därefter åkte jag hem igen, utfordrade såväl make som mig med köttfärspaj, löpte ut med hunden och nu, nu känner jag att sängen känns väldigt lockande. Nu tänker jag hålla mig inomhus hela natten och förhoppningsvis sova gott. Helst drömmer jag om valpar. Inte så gärna spindlar.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.