måndag 18 oktober 2021

Den gröna champinjonen strikes again


 Idag skulle maken och jag ha befunnit oss i Köpenhamn. Vi skulle ha strosat runt, besökt muséer, tittat på konst, kanske shoppat en liten handväska eller så. Ätit gott, bott bra och njutit av att kunna vara på resande fot. Men så insåg vi att a) muséer är stängda på måndagar, b) det var någon slags matvecka i Köpenhamn så Perchs tesalon (en mycket viktig punkt!) var fullbokad. Alltså befinner vi oss inte i Köpenhamn, utan strax ska Loppan och jag ut i mörkret och fukten och träna.

Men vi har ändå gjort något annat, något som saknats! Vi har cyklat ner till badhuset och simmat, och det var närmare ett år sedan. Först satte pandemin käppar i hjulet, sedan, när badhuset väl öppnade igen ja då fick maken rosfeber med vidhängande Rälig Böld (som tydligen inte är just en böld, men det behöver vi inte gå in på här, mest eftersom jag glömt definitionen). Men nu är ...ääähhhh.... "bölden" ett minne blott och vi iklädde oss illgrön badmössa, simglasögon och skuttade i bassängen.

Ovant, men skönt. Så nu är jag ren, även om jag inte är proppmätt med Afternoon Tea.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.