lördag 13 augusti 2016

Det är roligt att shoppa

Teoretiskt i alla fall. Jag kan bestämma mig för att nu, nu ska jag gå på stan och i affärer och köpa såväl det ena som det andra. När jag sedan väl är i stan så tycker jag det är så jobbigt och trist att jag raskt stryker 87% på inköpslistan och sen går jag och fikar för att styrka mig inför de resterande 13%-en. Okej, det gäller inte allt; garn, blommor och handväskor är alltid roligt att köpa, men sen behöver man ju andra nödvändigheter tycker man. Ända tills man inser att äsch, spela roll att det är hål i gympaskorna, jag kan använda dem ett tag till så slipper jag omaket med att leta nya.

Idag har jag dock varit och storshoppat och det var bara roligt! Om tre veckor kommer Indy och då måste hon ju ha såväl koppel som kam som tandvårdsfingertuta. Samt en pipande rosa-blå-grön-orange flodhäst. Inget valphem är komplett utan en sån känner jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.