söndag 20 september 2015

Jag är lite utfryst här hemma

Min rating på matte-indexet har nog aldrig varit så låg, tror jag. Både ett (totalt onödigt om man frågar Huliganen) bad, kloklippning och rejäl genomborstning - jag vinner för närvarande inte popularitetsomröstningar kan man säga.

Huliganen, däremot, är fluffig och väldoftande, det är väl det man får se som vinsten.
Detta fantastiska tillstånd tänkte jag ju föreviga (det är inte ofta han är nybadad). Vissa var dock synnerligen osamarbetsvilliga och vägrade att såväl sitta fint som säga "cheese!".

- du kan väl hjälpa till lite! bad jag.
- hjälpa? En sån som badar små oskyldiga västgötaspetsar? Hur menar du då? svarade Huliganen ohjälpsamt och meddelade vidare att han har för avsikt att kontakta Värnlösa Vättars Riksförbund.

(Eftersom det nu är västgötaspets han är, och inte en siberian husky-valp som en något överförfriskad men vänlig ung man trodde igår när vi vandrade hem genom lundakvällen. Den snart 13-åriga "valpen" lät sig dock nådigt klappas på).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.