tisdag 7 februari 2017

Pretty in Pink

Ծ
Imorse var det kanske inte så himla rosafärgat. 04.40 väcktes jag av att Loppan sprang. Fram och tillbaks på snabba tassar. - Äähh...vanudå??? tänkte jag på ett kanske inte så begåvat vis, men sen kom jag ihåg hur Huliganen rantat runt när han behövde ut och det i rödaste rappet. Då vänder man sig inte om och fortsätter snarka direkt, nej jag snubblade ur sängen och trasslade in mig i mjukisbyxor och mössa och lite andra persedlar, samtidigt som jag tänkte att det finns ändå en poäng med att bo i villa där man bara kan öppna dörren och släppa ut en nödig hund. Då hade man kanske sluppit en liten illaluktande hög precis innanför ytterdörren menar jag.

Men nu var jag ju ändå uppe och förresten så tänkte jag att om det nu blev nr 2 så kanske nr 1 väntade runt hörnet så att säga. Så vi traskade ut på mycket tomma gator, till och med studenterna hade knoppat in vid det här laget. Det dalade ner lite vitt från himlen och var ganska kallt - men också lite skönt på sitt sätt.

Egentligen är det ju rätt så mysigt att komma upp så tidigt. Jag han sticka lite på koftan jag lade upp till igår. Efter att ha velat fram och tillbaka och begrundat alla modellerna i Kofteboken 2 så landade det på en Sörlandskofte och när jag petat i mig yoghurten och hallonen stickade jag några varv medan Loppan snarkade fridfullt på min fot.

Tja sen var det ju jobb och det snöade lite till, så på lunchen tog jag Loppan och åkte och inhandlade 1 st täcke eftersom det visat sig att hon fryser lite när hon blir blöt och kall - hon har inte så himla mycket underull. Hon blev mycket fin! Det blev ett rosa Rukka-täcke. Modellen fanns i svart också, och hade det varit för ett antal år sedan hade jag nog köpt ett svart och tyckt att rååsa... nja... man vill ju inte verka fjollig liksom. Nu är jag dock en amper tant och tänker att vill jag köpa rosa täcke så gör jag det, och förresten så är Loppan alldeles väldigt fin i rosa. Hon blev lite tveksam får jag säga, men jag tror det är bensnörena som ställer till det, så vi får se - det kan hända att jag tar bort dem.
Pretty in Pink - det är Loppan, det!

Själv är jag lite mer senapsfärgad för tillfället vilket kan passa bra eftersom det blir oxrullader till kvällsmat.

Ja, alltså, det är ju dijonsenap i oxrulladerna. Om nu sambandet inte var glasklart.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.