måndag 13 april 2015

Förvisso måndag

men inte vilken måndag som helst.

För idag fyller hon år! Dottern alltså. Det finns saker hos henne som jag tydligt ser att hon fått från sin far; sin ihärdighet och sina sena kvällsvanor, till exempel. Sen finns det saker som kommer från mig; den imponerande längden (knappa 1.60), och jag tycker mig även känna igen ett visst envist drag...

Men det mesta har hon liksom kommit på alldeles på egen hand; klokskapen. Noggrannheten. Modet att flytta helt själv till främmande länder. Dessutom har hon begåvat oss med en alldeles förträfflig svärson.

Hon är min bästa fikakompis. Vi har delat många intressen, allt från hästeri till syende. Andra saker får hon ha på egen hand, det där med kemi har jag till exempel aldrig lyckats begripa mig på.

Jag är så glad att det är just hon som är dotter i den här familjen! Den bästa man kan tänka sig.

Och idag fyller hon år! Vi skickar henne många varma kramar - och det ligger något paket och väntar.

2 kommentarer :

  1. Grattis till mamman, och dottern förstås, det är ett privilegium att ha en dotter - jag vet!
    Hoppas ni får ett fint firande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt; jag är så himla glad för min dotter!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.