torsdag 1 september 2016

Jaha nu blev det så igen

Innan man vet ordet av så är det torsdag och inte vilken torsdag som helst, nej detta är en torsdag som ska ägnas åt en liten utflykt norröver. Och då, då blir det inget jobb för mig. Det blir tufft, men jag ska försöka klara det.

Nu, nu är det ju september och den börjar på bästa sätt med strålande sol och det har varit några härligt varma kvällar där vi kunnat sitta ute. Man vill ju inte släppa sommaren än, nog för att jag älskar hösten, men det där sista sitta-ute:andet vill man ändå få till. I tisdags var jag alldeles oerhört glad över att det var så fint väder eftersom jag bjudit hem alla kollegor på after work i trädgården och det hade blivit lite trångt om vi skulle klämma in oss i lägenheten. Nu är ju inte trädgården heller så stor, men vi lånade stolar, bord och även trädgård av grannarna så det löste sig på bästa sätt.

Lite moteld anlades också; studenterna har ju anlänt till stan vilket både hörs och syns. En natt vaknade jag av att en student högt och ljudligt (och falskt) sjöng Nessun dorma så att fönsterrutorna skallrade. När han var klar fick han så mycket applåder av sina uppenbarligen lomhörda kompisar att han gjorde ett da capo. Lika falskt. Någon timme senare vaknade jag av att åskan drog in, och det vete sjutton vem som var mest högljudd? Skulle nog säga att det var jämnt skägg mellan studenten vs. åskan.

Men i tisdags, då var det hos oss det skrålades; jamåhonleva och allt det där. Lite prematurt för jag fyller ju inte onödigt många år förrän i morgon, men "vackert" likafullt.

Också är vi ju inne på upploppet! Snart är det slut på ostörda nätter, otuggade mattfransar och att ha skorna stående i prydliga rader i tamburen. Snart drar hon in, virvelvinden. Pirrigt, pirrigt - och alldeles väldigt spännande!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.