fredag 2 december 2016

Inget svårt val alls


Ibland är det ju alldeles väldigt svårt; vad ska man ha till mat? Ska man verkligen köpa den där klänningen? Ska man baka choklad- eller äpplemuffins?

Men ibland är det så himla enkelt, liksom inget val alls! Skulle jag kompa ut och tillbringa eftermiddagen med mina bästa tjejer - samt make och Loppa, ej att förglömma! - eller skulle jag roa mig bland excelark och dubbel italiensk bokföring? Tja, det var avgjort från början kan man säga!

Så Loppan och jag, vi cyklade i ilfart ner till staden, mötte upp dottern och Hjärtegrynet, köpte hyacinter på torget och promenerade hem. Det var första gången jag gick med cykeln och med Loppan i koppel. Det var spännande kan jag ju säga.

Väl hemma blev Hjärtegrynet alldeles oerhört glad åt att se mormor och ville bara vara nära, nära!
Hjärtegrynet hade varit på simkurs och hade dykt minsann! Jag tror att Sara Sjöström kommer att få konkurrens vad det lider. Sen börjar hon minsann att gå också, så Usein Bolt - se upp! Här kommer nästa stjärna! Hon har redan två egna coacher, ja tre om man räknar den där raggiga fyrbeningen som tyckte det var ohemult roligt att Hjärtegrynet var nere på hennes nivå.


Det är ju dock inte bara hårdträning som gäller, lite lyx och flärd får man också ägna sig åt. Hjärtegrynet är mycket intresserad av smycken, bland annat örhängen. På ett väldigt påtagligt sätt.


Sen, sen åt vissa wraps och saffransknutar medan andra åt puré innan det var dags för Hjärtegrynet och hennes mamma att promenera hem igen. Loppan och jag följde dem på vägen. - Det är en glad hund! sa Hjärtegrynets mamma roat när hon sett hur Loppan fräste fram och antastade såväl löst som fast längs vägen. Loppans fasta övertygelse är att allt är roligt, alla ska hälsas på och alla älskar henne och vice versa. Faktiskt en himla bra inställning när man tänker närmare efter.

Väldigt bra eftermiddag det där. Saknade inte excelarken en endast liten sekund får jag säga.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.