torsdag 18 juni 2015

Var är reklamationsavdelningen?

Igår var det sista gången på stickcaféet för den här terminen - jag var (i vanlig ordning...) lite sent ute, så jag slet åt mig närmaste ofärdiga stickning (av de många...) och galopperade iväg till Tant Huldas genom det iskallt strilande regnet. Väl där upptäckte jag att jag fått med mig ett par yllestrumpor som ska stickas färdigt och det känns på något vis lite symboliskt. Vädret är avgjort yllestrumpsbetonat får man säga.


Vid den sista kvällsrundan hade jag vinterkappan på och det kändes så skämmigt att vi smög längs husväggarna, Huliganen och jag. Jag menar, han var ju iklädd päls trots att det enligt kalendern är juni.


Nåja, man kan äta sill och potatis inomhus också, även om man alltid ser framför sig den där perfekta midsommaraftonen med sol, värme och en blå himmel som sakta mörknar... För rätt många år sedan firade vi alltid midsommar ihop med goda vänner vilket var väldigt trevligt, utom de där kalla midsommaraftnarna när man prompt skulle sitta utomhus, eftersom det gör man på midsommar och en i sällskapet var en avgjord midsommarfascist. Det hjälper liksom inte med snapsar när fötter och ben börjar anta en avgjort blåmarmorerad ton och tårna klirrar som isbitar mot varandra.


Nu-är-det-nästan-midsommar-känslan stod som spön i backen imorse när jag cyklade till jobbet; en mås prickade mycket träffsäkert in mig och jag känner nu att jag vill


a) reklamera sommarvädret - ull, vinterkappa och blåfrusna fingrar när vi är i andra halvan av juni, vad är det för sätt?! frågar man sig upprört
b) reklamera måsar - hur är det med potträningen? frågar man sig minst lika upprört


Men det blir nog en bra midsommar, trots allt!

4 kommentarer :

  1. Kan vi räkna med att Du håller i reklamationen, så att vi slipper att fylla i samma reklamationspapper, eller vad det nu är som ska göras?
    Jag måste erkänna att regnet som föll på fönstret i natt (samtidigt som jag lyssnade på klassisk musik på P2 var helt underbart), men i dagsljus och med en långhårig hund så känns det lite överdrivet!

    Här ska eftermiddag och del av kväll firas med kortspel!
    För säkerhets skull har ugnen varit på en stund så att varm luft och doft av nygräddade Wienerlängder spritt sig i huset!

    Enda fördelen är väl att det kanske slipper ligga överförfriskade ungdomar i dikena efter allt detta regnande.

    Vad gäller måsen så har vi tyvärr sådana här också och de är rent av dåligt tränade i hygien!
    Överallt lämnar de spår efter sig...

    Sådär, nu kommer gästerna!

    Här ska vi försöka att ha en Trevlig Midsommar!

    Kram till Dig!
    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter så gott! Nybakade wienerlängder...mmm.... måste ha doftat ljuvligt!
      Hoppas ni fick en skön midsommar, det fick vi och syrran. T.o.m. lite utesittande!

      Radera
  2. It seems, if all the blogs are to be believed, that no one much has had any real summer heat just yet. And that's okay with me, I really don't like hot weather. But I almost feel sorry for those who do like it.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I am not too fond of overly hot weather myself - but a little sunshine and to be able to skip wool cardigans would be nice!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.