tisdag 5 juli 2016

Med lite guldpuder över tillvaron

Igår hade jag fint besök! Det som är så fantastiskt med att blogga är att man så generöst får inblick i andra människors liv och intressen. Jag läser emellanåt bloggar från Australien, från England, från Österrike (fast det är dåligt med uppdateringarna, Karin-Ida!), från olika delar av USA; jag läser handarbetsbloggar, hundbloggar, livsstilsbloggar och såna som min, dvs ett osorterat pratande om ditt och datt. Och ibland har man då turen att få träffa en medbloggare i verkliga livet!

Jag har ju suttit och stickat med Karin-Ida på såväl Kulturens café som i Botan, jag har tränat hund med Larsson, vars fantastiska blogg om västgötaspetsarna Ymer och Gusten tyvärr slutade för flera år sedan, rätt ofta träffar jag ju syrran (som också uppdaterar dåligt!) och igår träffade jag för första, men förhoppningsvis inte sista, gången Frida. Frida som i Frida G Svensson!

Och det är rätt fantastiskt att man utan att ha träffats förut kan prata oförblommerat och med stor entusiasm i flera timmar, trots att man kanske inte hade stött på varandra utanför bloggvärlden. Frida är hälften så gammal som jag, men vi hade massor att prata om. Politik, juridik, Brexit, böcker, smink, barn, bloggande, karriärval och det där som kallas livet.
Nu tror ni kanske att det blir en bild på Frida här i bloggen? Men nix, det blir det inte, för det känns lite fånigt att bränna av en kamera mitt i nyllet på någon som man träffar första gången. Alltså får man nöja sig med att beskåda lite guldpudrade lakritspraliner som jag dagen till ära införskaffat på Saluhallen. Frida är nämligen lite mer glamorös än jag, så jag kände att lite guldpuder vore på sin plats! Plus att jag är väldigt förtjust i de här pralinerna så jag tycker att alla anledningar till att införskaffa sådana ska gripas i flykten.

Frida är dessutom en hjälpsam prick så vi kläckte en utmärkt plan att få maken att laga mat till mig de närmaste veckorna eller så. När hon såg alla Olympiaböckerna kom hon att tänka på Bruce Jenner och sa att maken, han vet nog vem detta är - men vet han att Bruce, alias Caitlin, Jenner numera bytt kön och är med i en dokusåpa? Det kunde jag ju aldrig tro, så lite illslugt sådär planerade vi att sätta maken på prov. Tyvärr visste dock maken att Bruce inte bara är olympisk mästare i tiokamp utan dessutom bytt kön (även om han såg lite frågande ut inför vad Kardashians är för något), så jag får väl skramla runt bland kastrullerna ett tag framöver.

Eller också livnär vi oss på guldpraliner. Det är ju också ett alternativ!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.