fredag 12 april 2024

Aprilväder

Idag var det yllevantar på igen. Vi är uppe i Halmstad och nog för att det blommar både här och där - men det hällregnar också, och imorse när Loppan och jag traskade runt på morgonrundan låg dimman ganska tät över Nissan.
Nåja, påskliljorna lyste gult vid biblioteket i alla fall, och jag hade ju ändå vantar att värma mig med så det kunde varit värre. Just nu sitter jag och klappar en fuktig Loppa med ena handen, medan jag bloggar med den andra. Ja, hjärnan är väl nödtorftigt inblandad i det där bloggandet också. Under tiden står en kaka i ugnen, så jag är rätt nöjd med min simultankapacitet får jag ändå säga. Vi har också varit och handlat, vin och hundmat, så då täckte vi väl in det nödvändigaste tänker jag. Under tiden var Loppan hos Kickan och Knyttet, så det var på väg hem från garaget som hon blev rätt blöt. Jaja, hon torkar väl så småningom.
Häromdagen var hon också blöt - fast mer nerifrån. Och då var det soligt och fint, men så är det med april; snöblandat regn och onödigt få grader ena dagen, sol och värme den andra. Så det var ju tur att vi valt just den dagen för att åka till Saxtorp med Susanne och labbeflickorna. Då var det, som sagt, vissa som badade. Andra drack kaffe och pratade.
Men så är det med april, och rätt vad det är så kan man nog ändå lägga undan yllevantarna. Men inte riktigt än.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.