lördag 16 januari 2016

Inte riktigt som planerat

Planen var att köpa en ny klänning. Men ibland är det ju så; vissa gånger hittar man en klänning, andra gånger gör man det inte. Igår var en inte-dag.

Men jag kom inte tomhänt hem - årets första tulpaner fick följa med hem. Och jag vet att det är mycket o-originellt och schablonmässigt att skriva utgjutelser om hur härligt det är med tulpaner nu i början av säsongen och deras krispighet, att man lägger ut bilder på tulpaner, såväl med som utan krisp.

Därför avhåller jag mig från att överhuvudtaget nämna något om hur fint och kr....vad-det-nu-var det är.

Men en bild, det får det bli. Det finns ju gränser för hur originell man kan vara.
Vasen, den är minsann ny den också. I grannskapet ligger en fair trade-butik och den passerar jag varje kväll när jag går kvällsrundan med Huliganen. Under en tid har nu den här vasen i återvunnet glas stått och blinkat förföriskt mot mig. Och förvisso sa jag när vi höll på att flytta och packade och slängde och sorterade så man blev ren konfys att nu, nu hade jag minsann handlat färdigt för resten av livet. Men man är väl inte sämre än man kan ändra sig?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.