lördag 30 december 2017

Behagligt trött

...är jag nu, och ganska nöjd med att idag drar Tour de Ski igång och då är det skönt att känna att även om man inte själv hasar runt på skidorna så att snoret stänker, så har jag och Loppan i alla fall motionerat rätt rejält idag så man kan sitta där med gott samvete i fåtöljen och beskåda spektaklet. Vi inledde nämligen dagen med att traska runt, kanske inte direkt över daggstänkta berg, men nog var det lite "fallera" över det hela ändå. När det precis blivit ljust träffade vi nämligen den andra aussien av shepherd-art och hennes matte ute vid Måryd och sen ägnade vi närmare två timmar åt att traska runt, rusa omkring, klafsa i lera, ta oss över stättor och alltsammans ackompanjerat av ett ihärdigt pratande av aussiens matte och undertecknad. Vovvarna pratade inte så mycket men verkade väldigt nöjda ändå.

Det var mycket märkligt, för det regnade inte? Men visst, SMHI meddelade hurtigt att runt tio sådär så skulle det börja och sedan hålla på. Och hålla på. Och hålla på. Intill tidens ände, eller möjligen tredje eller fjärde släktled sisådär. - What else is new, sa vi desillusionerat och tänkte att jaja, mer än blöta kan vi ju inte bli i alla fall.

Att fånga båda hundarna på bild var inte det lättaste kan jag ju säga, det var lite grann som att jag är inne när gumman min är ute, jag är ute när gumman min går in, tralala om man då tänker sig två hundar som hoppar upp och hoppar ner och rusar runt och i största allmänhet aldrig sitter stilla båda två. Men till slut gick det!
Och sen kom nederbörden i form av snö! Nu e´de´jul igen tjoade vi och kände hur livsandarna spritt och spratt. Okej, det var kanske inte mängder av the white stuff som singlade ner, men bildbevis finns. Suddigt, men dock.

Och sen var det dags att åka hem och duscha av lera och snöflingor och rusa runt som en galen golvmopp i lägenheten i ren lättnad över att ha överlevt detta gräsliga övergrepp på liten värnlös terrier. Fast jag får ju säga att hon tar det rätt bra ändå, jämfört med Huliganen som vid varje bad såg ut som den Döende Svanen ungefär.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.