söndag 31 december 2017

Fyrvverkerier och fanfarer!

Idag är det nyårsafton och då blir det ju oftast en himla massa fyrverkerier - dåligt på sitt sätt för de som har skotträdda djur (vilket vi gudskelov inte har längre, men vi vet hur det är) men idag är det ändå på sin plats med en himla massa firande!

Vi firade igår också, syrran fyllde år och vi träffades på La Italia och hade det väldigt trevligt och åt jättegott - och väntade på telefonsamtal, jo för det började ju dra ihop sig. Och halv tolv ringde det och maken och jag ilade och hämtade Grynet medan hennes mamma och pappa åkte till ett helt annat ställe; och klockan 02.59 kom det efterlängtade sms:et; Grynet är numera ett storasystergryn och Pyret har anlänt. Vi har fått se bild och hon ser helt perfekt ut.

Så det är verkligen läge för fyrverkerier ikväll! Om jag nu håller mig vaken så länge, lite sömniga är vi här hemma. Sömniga, men väldigt glada!

4 kommentarer :

  1. Ja idag får vi fira😁😁. Skönt allt gått bra😁. Gott nytt år!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Visst är det underbart att hon är här nu och att allt gått så bra!

      Radera
  2. Grattis till Pyret !
    Tack för ännu ett år då jag kunnat följa din underbara blogg !
    Gott Nytt År önskar Helene i Broddetorp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helene - jag önskar dig detsamma! Jag blir så himla glad när jag får kommentarer i bloggen, att inse att det är någon som läser mina utgjutelser,så tack för att du tog dig tid att kommentera!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.