onsdag 3 januari 2018

Nu är det dags för lite jubelfanfarer igen!

Nu står de som spön i backen, födelsedagarna! Det kan ju möjligen vara därför som det spöregnar? frågar man sig. Varje år den 3 januari brukar jag påtala att den 3 januari 1985, då var det minsann snorkallt och snöigt och Kung Bore hade Lund i sitt grepp så det behöver jag kanske inte nämna idag? Jag kan ju nöja mig med att konstatera att oavsett om det är snö eller regn så har vi all anledning att fira!
 
Grattis på dig, käre son! Jag är helt säker på att du blir vederbörligen uppvaktad idag däruppe i de Värmländska nejderna, och kanske det rentav är snö hos er?
 
Vi skålar för dig ikväll och vill också säga att din födelsedagspresent, den får du när ni kommer ner. Det har ju visat sig att det är synnerligen opålitligt att försöka använda PostNord eller Cervera som överlämnare av paket, så du får tåla dig ett litet tag till.
 
Må din dag vara fylld av roligheter; kanske ett gäng rotfyllningar om det nu är kul? Alltså jag tror ju aldrig det är roligt för den som ska rotfyllas, men för själve borrmaskinisten är det kanske hur lajbans som helst?
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.