söndag 12 juni 2016

Have I told you lately

..that I love you? sjöng Van Morrisson med hes stämma. Han kan inte ha haft en HP-dator som nyss uppdaterat sig till Windows 10.0 säger jag bara. Den har tjatat och tjatat om att uppdatera sig, datorn, men jag har stretat emot. I ett svagt ögonblick sa jag väl "ok då"... och i fredags blev jag med Windows 10.0.

Jag borde vetat bättre. Nu säger datorn att den vare sig har brandvägg, virusskydd eller något som helst annat skydd, fast jag har installet (och betalt!) för ett. Datorer. Jag hatar dem.

Dock har helgen för övrigt varit alldeles förträffligt bra! Promenader i Botan med den lille lurvige (det är märkligt att han har någon päls kvar överhuvudtaget, med tanke på hur mycket som han fällt upp i lägenheten).
Lite bakande - sockerkaka med rabarber och kardemumma. Sedan blev det visst en lemon drizzle cake också, men den får inte vara med på bild, man vill ju inte framstå som the Cookie Monster. Sen så har jag haft lite tid att sy också! Det var ett bra tag sedan och det var inga stordåd, men det kändes väldigt roligt att få lite nya somriga underlägg till köket.

Faktum är att jag varit väldigt flitig på handarbetsfronten på sistone; det har virkats också. Till Hjärtegrynet som kan behöva något nytt att titta på när hon ligger i barnvagnen. Så nu kan det hända att hon växer upp i tron att kycklingar är pyttesmå och nyckelpigor något som härstammar från dinousariernas tid, lite typ Tyrannosaurus Piga på anabola. Fast färglad! Hjärtegrynet sprattlade förtjust när hon fick syn på dem, och det tar jag som ett gott betyg.



Jo för vi var ju hos Hjärtegrynet igår. Dottern och svärsonen klippte häck, medan vi passade barnbarn. Winwin - och i synnerhet för oss. Morfar och Hjärtegrynet är bästa polare, det syns tydligt!

Jag sjöng och pratade och Hjärtegrynet tittade på mig och man såg att hon tänkte att "Mormor, hon är en sån som sjunger konstiga ramsor" - och sen log hon så kinderna bullade sig. Mössan jag stickat börjar bli i minsta laget, så nu får jag sticka en ny. Det är så roligt att sticka till såna där små filurer, det går ju så snabbt!



En mycket bra helg har det varit. Trots datorer - och vad är väl det? En världslig sak. När det finns barnbarn och hundar och makar och garn.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.