tisdag 25 april 2017

Tisdagsfeeling med allitteration

Först tänkte jag skriva att "Så var det måndag igen" innan jag kom på att det är det ju inte alls det. Men det blir ju helt vilt och oorganiserat när man är ledig så där lite anarkistiskt en måndag utan att det är minsta helgdag av ens lägsta dignitet. Så det är tisdag och det är faktiskt ganska skönt att måndagen är ett minne blott. Just nu är jag så innerligt tacksam över att ha tillbringat en dag på kontoret utan minsta droppe laxeringsmedel inom synhåll. Över att ha traskat omkring i mina något trånga jeans, som kanske inte är det elegantaste modestatement som tänkas kan men som slår landstingets blå pappersbrallor med hästlängder.

Men nu är det gjort i alla fall, och jag kan väl säga att jag aldrig varit så ren inombords som jag var igår. Jag vet, ty jag har skådat mitt inre och det var väl i och för sig intressant, men inget jag har någon längtan att göra om i brådrasket.

Jag vill i alla fall ge ett visdomens ord på vägen, ett god råd som kan vara bra att ta till sig; om någon skvalpar med en fyraliters bunke med Laxabon och undrar om ni ska ha en skvätt - vänd om, spring åt andra hållet så fort ni kan och don't turn back. Vidrig, vämjelig, vedervärdig vomiteringskänslorframkallande vätska det där.

Jag fick i alla fall stickat lite på makens enfärgade blå strumpor medan jag väntade så helt förspilld var inte väntetiden som blev ganska lång till sist.

Tisdag som sagt. Snart är det styrelsemöte i bostadsföreningen och där serveras det nog kaffe eller te tror jag. Så mycket bättre.


1 kommentar :

  1. Usch ja det där är ingen rolig övning Hoppas att resultatet blev bra!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.