lördag 28 september 2024

Nu börjar det

 Loppan och jag gick för ett tag sedan dagens första promenad. Inget regn, så det kan vi inte klaga på. Jag kom alltså inte hem med en blöt golvmopp. Men jag kände något som jag inte känt på rätt länge - det kunde varit skönt med ett par vantar. Lite svalt om fingrarna. Inte så att det är det tjockaste tretrådigt ullgarnet som krävs, kanske mer något tunnare, men i alla fall.


Så det är nu det börjar. Sweater weather. Kanske inte för vovvar, Loppan hade blivit högeligen förtörnad om matte kommit löpande med en stickad tröja, men för oss andra. Nu är det ju så att det råder inte direkt brist på stickat i det här hemmet, så jag ser inte det som ett problem.


Även närstående har försetts med hemstickat vare sig de vill eller inte. Senast blev det ju fyra gosiga tröjor i garnet med det tilltalande namnet Poppy. Redan tidigare i somras fotograferade jag Grynet och Pyret iförda sina Poppysar, men vid det laget var Kickans och Knyttets tröjor inte färdiga ännu.



Men även dessa blev färdiga, avmaskade och presentade och häromdagen fick jag sms från deras mamma som skrev att hon försökt ta bild på två tjejer i sina tröjor med "Tveksamt resultat". Fast det tycker inte jag. Bilder med action där man ser att tröjorna används precis som de ska! Som stickare blir man glad av att se att ens hopknörplade alster används och det ser man ju verkligen här.

Nu ska jag dock ägna mig åt lite annat än sticka. Brodera ekorre, till exempel. Gå till torget och köpa spättafiléer. Lite sånt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.