fredag 20 juni 2014

Om jag vore Nalle Puh









.
..så kunde jag ju inte annat än älska en ros som heter Honungsros. Nu är jag ju faktiskt inte Nalle Puh, såvitt jag vet i alla fall, men rosen älskar jag ändå.

Den är taggig. Den breder ut sig. Den har en gång orsakat blodvite så att blodet runnit över hela ansiktet på mig. Den blommar en gång. EN.  Men den är vacker! Den doftar ljuvt och underbart. Och den sjunger!

Jojomen, imorse när jag gick ut så sjöng hela äppleträdet för mig (det är det som finns liksom under själva rosen). Hela trädet sjöng "glad midsommar!" till mig. Det kan ha varit getingsurret, vad vet jag?

När maken läser det här kommer han att ruska medlidsamt på huvudet igen och säga "Mama Mia, nu tror hon att äppleträdet talar". På det kan jag bara svara att "jo, det talar till mig!"

Tiddelipom!

4 kommentarer :

  1. Beautiful. Just beautiful! Oh, to smell the rose and hear the bees buzzing.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love that rose - and so do the bees :-)

      Radera
  2. Gorgeous! You know how I feel about bees...!

    And I think talking to trees and trees talking back is quite normal. My sister and I have been know to sing to trees..mainly Simon and Garfunkel songs.

    (Hope you have had a wonderful holiday, are now home and rested and will soon post photos!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I have not sung to my trees, but that's not a bad idea! I love Simon and Garfunkel too... hm....

      We had a lovely time! Hope you had too!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.