fredag 26 september 2014

Långa Bryggan





När man sitter så här och väntar på att äpplepajen ska bli klar, och att maken ska slita sig från arkeologiböcker och gå ut och laga oxrullader så kan man ju roa sig med att tänka tillbaka på veckan. Höjdpunkterna. Att jag sprättade upp och sydde om halslinningen t'exempel (hurra för mig!), att hösten knackar på dörren vilket jag ändå tycker är rätt så mysigt, och på onsdagskvällen som tillbringades ovanpå det våta elementent. Inte i. I alla fall inte om man är en badkruka som jag.

Är man en badkruka så kan man roa sig med att sticka yllestrumpor medan en del av ens kollegor, de som har lite närmare till sin inre viking, badar bastu och sedan slänger sig i havet. Efter det att de kommit ut åt vi god mat, drack gott vin, skrattade och pratade ända tills stängningsdags. Utanför fönstret blåste det vågor på havet, regnet piskade mot rutan och man kunde njuta av att sitta där, längst ute på en brygga och vara varm, torr, mätt och glad. Sen kastade vi oss ut i blåsten och vandrade hela vägen tillbaka till fasta land.

Långa Bryggan i Bjärred. Absolut värt ett besök. Och nästa gång ska jag nog faktiskt bada också, jag ångrade mig lite efteråt. Strumpor kan man ju alltid sticka ändå, menar jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.