tisdag 7 oktober 2014

You've got mail



Häromveckan såg vi den filmen med Meg Ryan och Tom Hanks. Eller rättare sagt, vi snarkade i soffan till den. Men så kom det ett brev till mig! Ett riktigt ett, inte ett elektroniskt, utan ett handskrivet med frimärke och kuvert och hela konkarongen.

Visst blir man glad när det kommer brev, det känns numera riktigt högtidligt. Det här brevet snarkade man minsann inte till, det kom från Maja och innehöll massor av garntips - och garnprover! Så nu blir det nog snart ett litet internetinköp tror jag... Man kan väl aldrig ha för många garnprojekt på gång?Tack Maja, det var härligt att komma hem och ha fått post!

Allt är dock inte garnrelaterat i mitt liv, näminsann. Jag har börjat skära till balitygerna som jag köpt på quiltmässan i Limhamn häromveckan, och där syrran rådigt köpte mer tyg till mig när jag så snålt enbart köpt på mig fyra varianter. Nu ska det räcka! Och en Granny Square-kvilt ska det bli till gästrummet är det tänkt.

Nu är min förhoppning bara att dygnet helt plötsligt ska visa sig ha 32 timmar sisådär, så att man har en chans att hinna få gjort allt man vill.

12 kommentarer :

  1. Åh vad fint det ser ut Irene! Blir säkert en vacker quilt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det - men NÄR, det är frågan!

      Radera
  2. Snygga Balityger och bra syrra, med ett riktigt gott råd!
    Ang. det handskrivna brevet.
    Skribenten var för slö för att maila svar på Dina frågor och det fungerade dåligt med att bifoga garnprover 😉.
    Hoppas att Du fick lite inspiration!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra syrra :-)

      Jag blev väldigt inspirerad, och det är fantastiskt roligt att få handskrivna brev tycker jag - om det då inkluderar garnprover, ja då är lyckan total!

      Radera
  3. Åh vilka läckra tyger, och åh så jag önskar att jag hade tid/kraft/ro att pyssla med sådant där. Jag hinner/orkar ju knappt uppdatera bloggen nu för tiden... För övrigt har jag föreslagit 36-timmarsdygn och niodagarsvecka. Förslaget kommer snart upp som en punkt på dagordningen hos EU-kommissionen för mänskliga rättigheter. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag är ett lysande förslag, nu ställer vi vårt hopp till EU-kommissionen!

      Jag har förstått att du och Karlsson har det litet snärjigt just nu, med en liten Marodör i huset :-)
      Tid vet jag inte riktigt om jag har, men med en gammal hund så tar ju själva hunderiet inte så mycket tid längre, och jag behöver koppla av från jobbet med något handfast. Sen får man inse att själva slutförandet förmodligen ligger långt in i framtiden...

      Radera
  4. How nice! A letter!

    I like your fabrics too and look forward to seeing your finished quilt - heck next year I hope to get to snuggle under it!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Letters are such a treat to receive these days - at least those without invoices...

      It will be ready and waiting for you next year!

      Radera
  5. Den kvilten kommer att bli något alldeles extra med de fina tygerna.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det - jag tycker tygerna är jättefina, nu gäller det att skärpa till sig med själva syendet!

      Radera
  6. OOh yes, it's always lovely to get a letter. And a yarny one is all the better.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Real letters are indeed wonderful to get!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.