tisdag 26 april 2016

Det är mitt fel

... att det utanför fönsterna häller ner snöblandat regn och är 3 härligt kylslagna grader. Bara att erkänna; vad skulle jag hämta mina nya solglasögon för?! Hade jag avhållit mig från detta så hade det säkert varit sol och en 17-18 grader. Minst.


För övrigt är det tisdag. En synnerligen tisdagsaktig tisdag. På jobbet ringer det folk och är besvärliga i telefon. Men bryr jag mig? Icke sa Nicke. Jag har nämligen numera det ultimata vapnet.
Jag har min egen lilla torped. Liten, men naggande god. Om folk är för hopplösa tänker jag att jag mailar över den här bilden med en text som säger "Tjafsa inte med min mormor, för då får ni en snyting!"


Det borde väl lära dem. Och blir de inte så rädda att de skärper sig bara därför, så blir de så till sig över att få se ett så vackert barn att de slutar dumma sig. Lite så är min plan.

4 kommentarer :

  1. Nej hon skrämmer ingen, men oj oj oj vad söt hon är!! kramar från Syrran
    PS. vädret kan också vara mitt fel - jag putsade ju vinterkängorna och smorde in dem förra veckan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj - ja då är det minsann inte konstigt att det är regnigt och kallt! Vi får båda tänka oss för i fortsättningen :-)

      Radera
  2. Jag ser att hon är beredd med lilla handen, lilla gosefia!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Hon är som Grynet - tar ingen skit :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.