söndag 28 maj 2017

Söndagsfrid

Idag har det varit en fridfull dag. Det kan bero på att Lunds nation hade konsert på sin innergård igår eftermiddag vilket inte gör något, men måste de spela så erbarmligt usel musik?
undrar sign "åldrig Olrogfantast".

Fast nu ljög jag lite, jag är ju ingen Olrog-fantast, men jag gillar verkligen inte när basgångarnan får glasen i köksskåpen att dansa jenka. Det var en fantastiskt vacker eftermiddag så maken jag tillbringade trots oljudet eftermiddagen i trädgården, iförda gula öronproppar. Ja, jag hade klänning också, lite får man ju ändå hålla på anständigheten. I alla fall så tror jag att det var därför det var så lugnt idag, någon gång måste väl även studenterna vila öronen?

Vi spelade golf imorse, tillsammans med Mats och labben Lisa. Lisa är ju lika gammal som Indy och av samma frejdiga slag så det var med viss bävan vi körde mot golfbanan. Det var första gången vi hade båda hundarna med, men se på sjutton! Båda vovvarna uppförde sig över all förväntan. Indy och jag slängde in handduken efter 9 hål pga mattes fjolliga knä, men det räckte rätt så bra i värmen. Vissa gäspar fortfarande käkarna ur led.
Medan vi väntade på husse bakade jag muffins. Ja, jo, jag för min sedvanliga ojämna kamp mot kilona, men nu är det ju ändå mors dag idag och då tycker jag man behöver en liten muffins. Faktiskt. Plus att jag hade ju ändå ångat runt på golfbanan, så det så. Också skulle jag ju inviga min nya Visby-mugg och då kändes det också som att det vore en mer rejäl invigning om det medföljde en muffins. Maken fick också muffins trots att han inte är Mor, fattas bara annat.

Jag måste säga att jag har en stor talang för att hitta på ursäkter att klämma in ett litet bakverk då och då.
Nu ska Loppan och jag ha lite skönhetsvård. Rycka päls, kamma päls, klippa klor, borsta tänder. Imorgon är det måndag och då kan man gott möta den nya veckan med nyborstade bissingar.

Själv tänkte jag ägna mig åt lite peeling. När vi var i Visby fick vi ansiktsbehandling och jag köpte med mig lite krämer och produkter hem. Min vanliga skönhetsrutin består i att jag kisar när jag tittar mig i spegeln så syns in rynkorna så bra, men jag förstod på hudterapeuten att hon var mer inne på smörj-å-kräm-spåret, så jag får väl ge det en chans.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.