torsdag 14 juni 2012

Dagens färg är röd

Jajamensan. Röda byxor, röd jacka, rödvitrutig skjorta. Det är så att folk hajade till när de fick se mig och febrilt började bläddra i kalendrarna. Kunde de ha tagit fel? Kunde det faktiskt vara jul? Nu? Kylan är ju nästan decemberaktig, åtminstone om man räknar med skånsk december.

Men nä. Jag är inte jultomten, hur röd jag än är.

Och anledningen till att jag med all säkerhet vet att jag inte är tomten är att jag inte har långt vitt skägg. (Även om jag väl får erkänna att det händer att man får svinga pincetten och rycka bort ett eller annat förargligt hårstrå där man inga hårstån vill ha).

Jodåsåatt. Kalla mig Mrs. Sherlock.

Ho-ho-ho.

2 kommentarer :

  1. Möjligen mrs Holmes? ;)

    Men man undrar ju lite bjällrigt om frun händelsevis har alla tomtar på loftet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag är ju lite mer aristokratisk av mig och då kallas man ju sånt fånigt som Lady Peter osv (man har väl läst sin Dorothy Sayers) - så jag tänkte att Mrs. Sherlock möjligen kunde klinga lite mer elegant?

      Tomtarna på loftet? Nä de har rymt. Det ekar alldeles tomt däruppe.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.