söndag 28 april 2013

Jag hade köpt nya solglasögon

Jo för det kan behövas när maken och jag skulle ta en liten förstärkt weekendresa till ett medelhavsland. Jag såg framför mig soliga dagar, strosande vid havet, sittande på caféer, drickande ett eller annat glas vin. Och då behöver man nya solglasögon tänkte jag mig. För säkerhets skull köpte jag mig även en somrigt härlig gul sidenklänning. Den skulle stå sig fint mot den begynnande solbränna jag tänkte börja anlägga.

jag kan ju säga att sidenklänningen fick stanna i väskan. Och det solglasögonen kom på bara för att jag skulle få foto på dem. Yllekoftan, däremot,  har jag haft stor användning av. Och paraplyerna! Räddarna i nöden.

För en timme sen landade vi i Lund igen. Att det är 7 grader kändes välbekant. Ungefär som där alltså. I Barcelona. Där ett nordligt och ett sydligt lågtryck möttes i en enda vattendrypande omfamning.

Men vi har haft det härligt! Och dricka vin kan man faktiskt göra även när regnet häller ner. Det kommer lite inlägg här på bloggen när jag laddat ner alla fotona. Även sådana med solglasögon.

Nu väntar dock sängen.

6 kommentarer :

  1. Ooops...
    en av mina bästa kompisar flyger dit måndag morgon och hon ska ligga på playan och sola har hon berättat för mig...
    Synd att jag inte hinner berätta för henna att hon ska ha med yllekoftan!;-D
    Tur att det fanns kultur att beskåda, eller...
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns massor att titta på, så det gick ingen nöd på oss. Och jag tror vädret skulle bättra sig, så jag håller tummarna för din kompis!

      Radera
  2. I am sorry you didn't have better weather, but glad you managed to have a good time anyway.

    SvaraRadera
    Svar
    1. We had a lovely time! And I did get to use my new sunglasses, so all was well in the end :-)

      Radera
  3. Min syster och hennes man var också i Barcelona samtidigt som ni! 4 dagars regn, förstod jag?

    Men vin är ändå vin! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Och ska jag vara ärlig, så regnade det inte på fredagen. Inte mycket i alla fall.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.