onsdag 6 september 2017

Att bli en illusion fattigare

Alltså. Jag levde ju i den fasta tron att det finns ingen sämre leverantör av post och paket än Post Nord, som ju verkligen ger "dålig service" ett ansikte. Eller ja, det gör de ju inte, för man ser ju aldrig röken av de där som påstått att de försökt leverera ens paket så några ansikten ser man aldrig. Men ändå.

Idag fick jag dock lära om. Det har varit en hetsig dag, har man semester sådär när alla andra börjat jobba, ja då får man ligga i som en galärslav för att hinna ikapp när man väl är inne i grottekvarnen igen. Så jag har varit rena sinnebilden av det där som står i alla platsannonser ni vet: "vi söker någon som kan hålla många bollar i luften". Så många bollar som jag jonglerat idag förvånar det mig att inte Circus Scott kastat sig på telefonen.

Sen kommer man hem för att ånga iväg med den lilla terriern på höstens första kurstillfälle och sen ska man ånga hem med sagda terrier för att därefter fräsa iväg på stickcafé. När man kommer hem ligger det en lapp från DHL som säger sig ha försökt leverera ett paket till mig i fredags, men ingen var hemma. Först tänker jag att i fredags, det var ju fem (5) dagar sedan så det var ju en stund sedan, men ållrejt. Vad göra nu? Jo man kan knappa in sig på nätet som en modern människa och komma överens om var DHL ska leverera paketet nu står det. Då blir jag ju alldeles ohyggligt nyfiken fast jag har bråttom så det skriker om det, men ett oväntat paket - då måste man ju ta sig tid att knappa sig ut på nätet. Sagt och gjort, med andan i halsen ber jag hövligast DHL om att leverera till närmsta utlämningsställe och följer alla instruktioner och trycker "fortsätt" och tänker att det går ju bra, det här.  Ända tills jag kommer till slutet. Då står det "Glöm inte att se till att meddela korrekt mailadress och/eller mobilnummer på länken nedan".

- det fixar jag! tänker jag. - easypeasy! tänker jag vidare. Ända tills jag inser att det finns ingen länk. Och klockan den tickar på och jag blir rabiat galen över idiotiska hemsidor som vill att man ska fylla i på länkar som inte finns. Men det finns ett telefonnummer till kundtjänsten och dit kan man ju ringa, tänker jag. Imorgon kan jag ringa när jag har tid. Så jag skriver upp numret samtidigt som den lilla terriern finner för gott att studsa upp mot min arm och undra va´gör du? va´?! så att allt blir totalt oläsbart. Och klockan tickar vidare.

Det kan vara då jag står dubbelvikt i fosterställning/ostbågeposition och vrålar: - jag hatar sånt här skit!!! Inte ett av my proudest moments precis, kanske. Nä.

- Ska jag ringa? undrar maken då och jag väser -nej! med sånt eftertryck att gomseglet klistrar sig fast någonstans uppe i munhålan. Men medan jag galopperar in på toa så ringer maken och påtalar för DHL att det finns ingen länk, och tänk, det kan DHL inte neka till men paketet ska levereras imorgon (tro't den som vill) och jag åker iväg till hundkursen och Loppan visar sig vara jätteduktig och mina stressnivåer sjunker och sen åker vi hem och stickcaféet är inställt och vi dricker te och äter chokladpraliner och livet är ändå rätt ok.

Men en illusion fattigare som sagt - DHL är av samma skrot och korn som Post Nord. Ack ja.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.