fredag 3 april 2020

Back in business

Alltså, jag har ju värmt upp med att baka lite shortbread. En eller annan muffins. Men ett kök är ju inte invigt förrän man bakat kanelbullar, det säger ju sig själv. Så jag har väntat och väntat. På jäst och på att få en ugn och en arbetsbänk.
Förvisso är köket inte helt färdigt. Det saknas en eller annan mjukfog, belysning i vitrinskåpet och golvet ska fräschas upp. Men sånt, det är ju petitesser och nu hade jag verkligen inte tålamod att vänta längre. Mjukfog eller ej, nu skulle det bli bullar och därmed basta!
Så jag kavlade och smetade på fyllning och jäste - ja det vill säga, det var ju inte jag som jäste, utan bullarna. Såklart. Och när de hade jäst alldeles lagom länge, två timmar närmare bestämt eftersom det är kalljästa bullar, ja då åkte de in i ugnen och kom sedan ut och luktade jättegott.
Så nu blir det nybakta bullar till kvällsfikat och i nästa vecka kanske vi får en mjukfog eller två.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.