måndag 13 april 2020

Med en enkel tulipan

Idag fyller dottern år och eftersom det är som det är så får det bli en liten distanstulpan när vi tjoar vårt grattis! Jag har pratat med dottern och hört att hon fått fina presenter som Grynet hjälpt till att välja - vad vi mer pratade om är lite oklart för Grynet och Pyret var också högst deltagande i telefonsamtalet och då blir det livligt och roligt men kanske något osammanhängande.

Det ser ut som att det är soligt och skönt ut, men det är minsann en ren chimär. Loppan och jag traskade runt imorse och tänk, då haglade det på oss. Va?! På en fölsedag, så ska det väl inte vara? Annars är det rätt lugnt och stillsamt. Lite stickning (en dashing dachshound ligger och blockas), lite läsning, någon kopp kaffe och sådär. I helgen träffade vi dock familjen för första gången på alldeles för länge och det var så himla roligt att få prata och leka och rita påskäggsskattkarta och äta mat och dricka lite vin.

Nu är det snart dags att klä sig varmt och ge sig ut i snålblåsten igen med Loppan. Sen kan man med gott samvete sitta inne igen med en kopp te och en chokladbit. Klart man ska äta choklad när det är födelsedag! Jag hoppas att dottern på sitt håll också får lite choklad. Kanske bäst jag äter en bit för henne också när jag ändå håller på?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.