söndag 25 mars 2012

Tidsperspektiv

Jag har lite svårt att sova för tillfället. I alla fall på därför avsedd plats. Däremot slocknar jag i soffan varje kväll, men det är ju inte där man ska åtnjuta sin skönhetssömn, och det är säkert därför jag börjar bli rynkig som ett gammalt russin.

Somnar gör jag nog, men sen vaknar jag tidigt. Och somnar inte om. Det är jag och rynkorna som ligger där och håller varandra sällskap.

Imorse vaknade jag också halv fem. Men eftersom det numera är sommartid var klockan halv sex och det är ju en helt anständig tid att gå upp på.

Det är bra med sommartid.

12 kommentarer :

  1. Det blir inte trångt i sängen med allt sällskap ;) *fniss*
    Nu klarade du dig undan idag, men imorgon ställer vi ju inte om klockan igen, så då blir det väl halv fem i vanlig ordning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarade mig faktiskt! Så det blev halv sex sommartid, och det kändes ju väldigt normalt och bra ;-). (Som tur är har jag en ganska bred säng... så rynkorna får också plats)

      Radera
  2. Jag har också problem med att sova numera. Läste att jag tillhör just den katergorin som har sömnproblem, medelålders kvinnor. Hmm den gyllene medelåldern.
    På tal om gyllene, så gyllengult och citronigt det har blivit här på bloggen :-) Tjusigt värre måste jag säga, man blir glad :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det gyllene - därför måste man ju ha en gul blogg. Kul att du gillar mina citroner!

      Radera
  3. Jag börjar bli tjatig ang dina fina citroner, men jag blir verkligen glad:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du vara hur tjatig du vill!

      Radera
  4. Konsten är nog att ga och lägga sig i egen säng ett par minuter förrän man somnar pa soffan.
    Men jag vill inte var Besserwisser: Hur skulle det vara med lite choklad? Det hjälper mot rynkorna och man blir pa gott humör, sa man somnar bättre, rynkor och allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gud vad du är klok! Som en bok! Choklad - det måste ju vara lösningen!!

      Radera
  5. För övrigt är citronerna faktiskt fina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att man blir sugen på att brista ut i "Jag längtar till Itaaaalien, till Italiens sköna land, där små citroner guuuuula....osv"?

      Radera
  6. Här var det vårfiffat, må jag säga. Gult & glatt så man blir glad både runt mun och ögon :)

    När det kommer till sömnsvårigheter så kan jag inte tala av egen erfarenhet. Näe, en annan kan ju t o m slå näsan i väggen och stå och sova. Men det kanske också är en "svårighet", fast ur ett annat perspektiv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att se saker ur olika perspektiv, det tror jag på! Stå-sovandet har jag aldrig provat på, däremot har jag somnat på en konferens och tappat pärmen i golvet med en duns så att alla hoppade till och tittade på mig. Ett av mina mer pinsamma minnen...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.