lördag 24 augusti 2013

Förberedelser

Vad jag gör? Förutom att repa upp en avsevärd del av den schal där jag inte riktigt fick ihop den skrivna instruktionen med den schematiska bilden och beslöt mig för att improvisera (nu är jag tillbaka på att ändå försöka tolka bilden på ett mer traditionellt vis)?

Tja, det ligger en son på ovanvåningen och sover. I eftermiddag kommer dottern och svärsonen-in-spe. Jag bockar av på min mentala lista, det är en del som ska klaffa:

Är kräftlyktorna på plats? Check!

Har jag kokt ny lag till kräftorna med vår egenskördade dill? Jajamen!


Finns det färglada vimplar på plats? Absolut! Och inte vilka vimplar som helst, de kommer från Sues etsyshop och är underbart glada i färgen, blir man inte på festhumör av dessa, ja då måste man vara en osedvanligt trist och tråkig person, förmodligen med skoskav, nageltrång och magsår på en och samma gång.



Blommar sensommarblommorna med de där underbart gula, oranga och bruna nyanserna som jag verkligen älskar?

I frysen tronar hemlagad glass. Snart ska jag baka wästerbottenpaj och knäckig äpplepaj. Potatis ska grävas upp. Gurka, tomater och sallad ska skördas. Hallands Fläder ska läggas på kylning.

Ikväll blir det kräftskiva i växthuset med dottern, svärsonen-in-spe och sonen. Och det ser jag fram emot! Men innan dess ska jag försöka att, som sagt, följa den där virkbeskrivningen lite mer ordentligt och inte fara fram med virknålen på ett helt oregerligt vis. Det blir nog bättre då.

4 kommentarer :

  1. I'm not sure about what Google translate was saying you were saying here - 'happy in the paint'? 'crayfish in the greenhouse'? - but this bit came through okay and I love it - 'unusually dull and boring person, probably with blisters, ingrown toenails and ulcers at the same time'.

    And everything looks very pretty and/or tasty :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Poor Google translate - it cannot always be easy to make sense of my ditherings!

      Radera
  2. The garden (and crayfish)look wonderful - and it is so nice to see the bunting in its new home - it seems perfectly placed!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I love the bunting - it's so happy and bright! I did have to move it, however, because it was a bit windy and it fell down. If you look at the pictures from the greenhouse, you will see it in the background.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.