fredag 20 april 2018

Saker som gör mig lycklig

Ja, alltså, det är ju rätt mycket, men om man nu bara ska räkna upp några en makalöst solig fredagmorgon i en vecka som förvisso präglats av en märklig förkylning med förlamande trötthet så finns det ju massor att välja på, alldeles bortsett från min egen vykortssamlare som förgyller mina dagar med de mest oväntade och märkliga kunskaper som saker som man inte ens trodde fanns.




Jag blir glad av att våren kommit! Det spritter av vårlust i knopparna i Botan och mitt ibland allt detta vårsprutt går min egen lilla raggiga kompis som också gör mig så glad. En morgonpromenad i all denna klorofyll, kan man bli annat än lätt till sinnes?

Sen är jag så glad över att fått umgås med Grynet och Pyret och deras föräldrar också såklart - och att få sy små små tajts av stuvbitar som ligger och skramlar. Det är ju en dubbel källa till glädje, dels känner jag mig så ordentlig och sparsam, dels är det så snabbt och roligt att fräsa på med overlocken.

Mjuk och liksom fluffigt men ändå rejält ulligt garn är en annan glädjespridare. Kära Croft Shetland Tweed - du är en ny bekantskap men jag tror vi kommer att utveckla en (platonisk) kärleksrelation, du och jag! Man kan tänka att det kanske är lite off season att köpa tjockt ullgarn när vårsolen skiner som besatt utanför fönsterna, men det är ju inte så att jag inte har andra projekt som ligger före i kön - rätt som det är, är det dock höst igen och dags för ullkoftor, och då, då är jag beredd!

Och med alla dessa glädjeämnen som puttrar i bakgrunden så är det också så att det finns ännu ett i pipeline; idag ska maken och jag träffa familjens tandläkare och det, det är verkligen något som gör mig glad! Trots att de inte är på det minsta sätt garnrelaterade.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.