torsdag 3 januari 2019

Tanken svindlar

Idag är det inte vilken vanlig dag som helst. Nänä, idag fyller sonen år! Sånt vill man ju fira såklart, så därför ska maken och jag gå ut och äta om en stund. Sonen, han jobbar och kan inte följa med, i all synnerhet som han ju befinner sig i Halmstad och vi i Lund. Men vi kommer att skåla för dig, käre son, det kan du vara förvissad om!



34 fyller han, sonen. En bra ålder på alla sätt får man säga. Idag har jag passat Pyret medan hennes mamma, pappa och storasyster var på Tropikariet i Helsingborg och tittade på surikater och allt vad det var. Pyret och jag, vi staplade torn och tränade på att gå, och sen gick vi ut en sväng och luftade kaninvantarna, ja oss själva också när vi ändå höll på.

Medan jag gick där kom jag att tänka på att Pyret, hon fyllde ju 1 år häromdagen.... och nu är sonen 34... och när Pyret fyller 34, ja då blir sonen 67 och det känns inte klokt! Äldre än mig alltså, det känns ju som en omöjlig ekvation? Det kan ju vara så att jag missat en eller annan faktor i uträkningen, så jag får väl fundera vidare.

En bra dag har det i alla fall varit och det hoppas vi att sonen också har där i Halmstad.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.