torsdag 29 maj 2014

Ibland förstår jag varför folk tittar förvånat på mig

Idag är det Kristi Himmelsfärdsdag, vilket innebär att man inte behövde ränna upp i svinottan för att gå ut med Huliganen. Dock är vi ju som vi är, så ganska tidigt gick vi ut ändå. Det var inte så mycket folk ute, något som jag nu tänker med tacksamhet på.

Vi gick där i den soliga, men kyliga morgonen. Jag hade pälsat på mig med tjock fleecetröja och fodrade träningsbyxor.

Jag tänkte på Livet. Eller möjligen tänkte jag på kardemummabullar. Det är kanske symboliskt? Är det så att Kardemummabullar = Livet?

Huliganen spekulerade på andra saker. Rätt vad det var så var det dags. Fridfullt väntade jag, och böjde mig sedan ner för att plocka upp efter honom. Då märkte jag att det efter mig fladdrade en lång, hudfärgad vimpel.

- Har jag fått svans? frågade jag mig förbluffat.

Nej det hade jag inte. Det var gårdagens strumpbyxor som hade följt med när jag drog på mig träningsbrallorna och som nu vajade glatt i morgonsolen. (Hade man varit en ordentlig typ, hade man ju redan igår kväll tvättat dem och hängt dem på tork och således sluppit såna här upplevelser).

Nu förstod jag varför folk tittat. Jag knölade ner strumpbyxorna i fickan och frågade (med visst fog tycker jag nog) Huliganen varför han inte sagt något?

- Jag?! svarade han obekymrat. - Jag tänkte väl att om du vill gå omkring och se löjlig ut, så är det väl din sak, fortsatte han sen.

"Hämnden är Min" tänker matte då. Det är jag som kan öppna burken med hundgodis i.

11 kommentarer :

  1. Så roligt att kunna glädja andra på morgonpromenaden!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas verkligen att de uppskattade det till fullo :-)

      Radera
  2. Haha, underbart!
    Var glad att du fått glädja andra:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Delad glädje är dubbel glädje - heter det väl? :-)

      Radera
  3. Att kunna skratta åt eländet är ju också en slags glädje.
    Jag hade ett knöligt vänsterlår i förra veckan och där låg ett par trosor kvar!
    Maken har påpekat att jag borde ta och växa upp och klä av mig ordentligt (det är han som sköter tvätten). Det är dylika händelser som gör att jag funderar på att lyssna på hans råd.
    Nu var det bara min kompis och hennes man som fick sig ett gott skratt, men det räcker!
    Ha en bra dag i övrigt.
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Maja, det gläder mig att det inte bara är jag som liksom beter sig lite underligt emellanåt! Jag känner att du och jag har ett visst släktskap :-)

      Radera
    2. Absolut, Irene!
      Jag saknar en "riktig" syster och har börjat samla på "bloggsystrar".
      Både Du och Din syster ligger bra till och Gunilla här ovan är redan Registrerad;-)
      Kram igen!

      Radera
  4. Eftersom herr Huligan har lite minus på svanskontot är det ju inte mer än rätt att Huliganbetvingaren har desto mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det var ju väldigt klokt tänkt. Varför kom inte jag på det??

      Radera
  5. oh dear, that did make me laugh! Sorry...

    Oh and by the way, yes it is quite correct that Cardamom Buns = Life

    SvaraRadera
    Svar
    1. I laughted myself - but was also pleased that it was so early in the morning that most of the neighborhood was asleep...

      That's settled then! Cardamom Buns = Life. I suspected as much, but now I know.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.