måndag 12 januari 2015

Hipp hurra!

En i familjen fyller år i dag. Han gör det med en våldsam regelbundenhet varje år den 12 januari. Men i år fyller han inte bara år, han fyller väldigt många jämna år!

Jajamensan, det är maken som fyller år. Favoritmaken. Nu kan väl Petimetern invända och säga att "du har väl bara en? Vadå 'favorit', jämfört med vad?". Jodå, visst, men även om jag haft ett helt harem fullt av makar så är jag övertygad om att detta vore favoritmaken.

I maj har vi varit gifta i 35 år - och det kan jag säga att jag ser fram emot de nästa 35 åren med tillförsikt. Så mycket roligt vi haft hittills tillsammans, det bådar gott inför framtiden.

Så grattis på dig du käre make, nu när du fyller så må.... jämna år!

7 kommentarer :

  1. Gratulera från mig också!
    Förstår att han skulle vara favoritmake även om du hade många!

    Kramen är till Dig, Irene
    Maja

    SvaraRadera
  2. Syrran med bihang (Zoya) instämmer i gratulationerna på den jämna dagen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck, tack - både till dig och Zoya!

      Radera
  3. Grattis till favoriet maken! Vilken tur att de finns, favoritmakarna, menar jag!
    Nu så har jag också lyckats producera ett inlägg, välkommen att kika på min blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en evig tur! Vem skulle annars stå ut med mig, menar jag?

      Radera
  4. And then she read on and all was revealed ... Happy Birthday to your favourite fella.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.