torsdag 2 augusti 2018

Liten roadtrip i blått

Nu är det ju nästan om i den gamla Pripps(?)-reklamen, blått, blått, blått överallt. Det kan ha varit någon annan ölsort, jag är som tidigare meddelats ingen ölmänniska så det kan bli lite si och så med humlereferenserna.
Blått vet jag dock vad det är, och blått är temat på det mesta nu; blå himmel, blått hav.

Maken och jag, vi drog till Halmstad för att hälsa på goda vänner. Maken och godavännermaken skulle också spela golf, vilket jag var innerligt tacksam att jag inte skulle göra med tanke på att det var 34 grader varmt. Vi tog en promenad längs havet i stället, och jag får ju säga att kustlinjen i Halland, den slår Lundåkrabukten med hästlängder. Varmt, varmt, varmt och torrt, men att gå längs havet, det är en lisa för själen. Och rätt som man går, så sätter man sig ett tag och viftar med tårna. Livet kunde vara jobbigare, faktiskt.

Loppan var inte med, eftersom vännerna har katt och det blir liksom lugnare för alla parter om Loppan då drar iväg på pyjamasparty hos en hundvakt. Vi fick flitiga uppdateringar och Loppan fick ligga i soffa, fick sova i sängen och fick härliga promenader så hon var synnerligen nöjd.

Själva var vi också nöjda; lunch med utsikt över Nissan och den svampmackan, den gick inte av för hackor! När mackan var ett saligt minne blått blott (herregud vad jag är fyndig!), traskade vi vidare i synnerligen makligt tempo och sen var det dags för att slå sig ner i trädgården, med jämna mellanrum spola av sig med trädgårdsslangen för att hålla en behaglig temperatur - och för att liksom hjälpa trädgårdsslangen på traven så fick det bli ett glas kallt vitt vin också. Ja jag sa ju det - livet kändes inte så otroligt jobbigt.

På morgonen började det regna, vi gapade förundrat och sa att "hoppas det regnar i Lund också!" - och det gjorde det, så när vi kom hem på eftermiddagen var det som att kliva in i en ångbastu, inte bara varmt utan fuktigt också. Det var nästan så att man började hallucinera om kalla, klara höstdagar med hög luft och frostiga löv.

Det är märkligt när man är ledig två dagar sådär mitt i en vecka, man vet inte om det är måndag eller torsdag och att behöva åka till jobbet kändes högeligen onödigt. Men snart är det helg igen - förhoppningsvis utan ångbastu.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.