söndag 26 februari 2012

När nöden är som störst...

...ja då är hjälpen som närmast! Och dessutom visar det sig att jag uppenbarligen sanndrömmer!!Åtminstone om man ersätter 'granne' med 'den formidabla Ellen-familjen'. Och det är väl nära nog? Va?

För titta här vad jag fick igår när vi hade Ellenfamiljen på besök!


Så nu har jag, för första gången redan i februari, penséer på förstukvisten. Inga döa pelargoner. Inga unkna vissna hyacinter. Utan nya, varmgula, ljuvliga penséer! Ingen (läs: dottern) kan nu fnysa föraktfullt åt krukorna längre. Tvärtom känner jag att penséerna skänker glans och vårfröjd åt hela gatan.


Tror faktiskt jag ska gå och drömma lite till, om den där vårstädningen i trädgården. Skulle det råka vara så att jag drömmer om fel person som utövare så gör det alls inget, jag är inte så kinkig just på den punkten.

5 kommentarer :

  1. Just det, man är väl flexibel.

    SvaraRadera
  2. Nämen titta, så söta de blev. Nu måste väl en kemisk dotter bli mera välvilligt inställd och med ett fryntligt leende (kan kemister frambringa sådana?) ställa sig och laga kulinariska hyllningar ur Jamie Oliver-boken åt sitt ömma moderskap?!

    SvaraRadera
  3. Tänk att du besitter sådana färdigheter! Lite medial....hojta om det funkade med städningen också, där är jag spekulant. Ja inte på utförandet utan som "kund" ;)

    Blommorna är riktigt ögongodis :D

    SvaraRadera
  4. Fabraholic; precis! Flexibel, det ska man ju vara, det är modernt det. (Än har det inte funkat, måste jag tyvärr säga...)

    Anna-Karin; jag hoppas det. Än ser jag inte resultat, men det kanske tar någon dag?

    Anki; jag lovar, funkar det så hojtar jag!

    SvaraRadera
  5. Åh, helt rätt gjort av den duktiga Ellenfamiljen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.