söndag 5 februari 2012

Söndag kväll

Jodå, jag lyckades släpa mig upp ur fåtöljen så småningom. Ut till köket där maken och dottern, som flyttat hem ett tag igen, skramlat lovande med kastrullerna och åstadkommit det här: Killer Jerk chicken efter recept av Jamie Oliver.

Det ska jag bara säga, efter det här så mådde jag oändligt mycket bättre!

Till sist vill jag bara visa det här; gula rosor som jag fick av maken i fredags.

- Nu är det snart Alla Hjärtans dag, talade han belåtet om.
- Och då får du inga blommor, man har väl sina principer, fortsatte han minst lika belåtet, för jo visst har maken principer och det där med Alla Hjärtans Dag tycker han är kommersiellt trams.
- Dessutom, la han till, tror jag du behöver dem bättre nu. Och det har han alldeles rätt i. Jag älskar gula rosor! (och maken - men det säger väl sig själv).


6 kommentarer :

  1. Jag tycker att maken gör rätt!
    Varför vänta till den 14:e Februari?
    Vem bestämde det?
    Löjligt!!!
    Du får säkert rosor den 17:e också!
    Det verkar vara ordning på den karlen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får ett fång virtuella rosor av mig också!

    SvaraRadera
  3. Kommer ihåg när jag klev in hos pappa i blomsteraffären efter skolan. Doftade på alla rosorna & fastnade alltid vid de gula som luktade likt gröna äpplen fast mer.

    De är min bästa färg på rosor. Men mest för luktens skull.

    Kram LISA

    SvaraRadera
  4. Maja; det är rätt så mycket ordning på honom så jag tror nog det dimper in en eller annan blomma framöver också!

    Bitte; tack! Gula, hoppas jag?

    Lisa: åh, en pappa med blomsteraffär! Så underbart. Jag tycker mig se på din signaturbild att det är fler som gillar gult... ;-)

    SvaraRadera
  5. Bra gjort av maken där. Han vet hur han ska uppvakta sin fru ;-). Och bara för det så får du en kram och en virtuell bukett med rosor av mig med (bra idé Bitte).

    SvaraRadera
  6. Tack skar'u ha, fru Sederblad!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.