fredag 24 februari 2012

Om man drömmer

... om att grannen skänkt penséer till en så att man kan plantera i krukorna på förstukvisten, då känner man att det är en bra dröm och man vaknar med ett leende på läpparna. (Tror jag, det är ju mörkt i sovrummet och maken sov så honom kunde man inte fråga, så jag vet ju inte om det verkligen var ett leende men det var något som stramade där i mungipstrakterna, det var det).

Men i alla fall; då börjar man fundera. Vad beror denna blommiga dröm på?

a) att man blandat ihop penséer och falukorv - fast det var väl HasseåTages grej, inte min?
b) att man lider av svårartad vårlängtan? För att inte säga trängtan?

eller beror det på

c) att dottern tittade omväxlande på krukorna och mig igår och sen strängt sa - de där ser väl inte så tjusiga ut?

Förstår inte vad hon har för krav, egentligen? Två krukor med två synnerligen döda pelargoner i och en kruka med tre mycket utblommade och trötta hyacinter - vad är det för fel med det undrar man. Vavava? Dessutom kom denna undran från den person som gav begreppet Krukväxtsmord ett ansikte. Fnys.

Fast okej - penséer hade nog varit finare.

Till natten tror jag att jag ska drömma om att grannen kommer och vårstädar lite rent allmänt i trädgården. Om jag drömmer tillräckligt ihärdigt kanske det blir en sanndröm?

7 kommentarer :

  1. Ja det var ju knivigt det här. Svårt att veta vad trängtan och drömmen står för.....
    Tycker det känns skönt att det finns ett ansikte till för blommördare, känns inte så ensamt här på toppen längre ;)

    SvaraRadera
  2. Att drömma sig till smärre mirakel verkar vara en behaglig strategi. Du kan väl meddela om det fungerar för i så fall ska jag också testa. :)

    SvaraRadera
  3. Läser grannen din blog? Om han/hon annars är lite trögtänkt kunde du kanske ge lite vinkar...

    SvaraRadera
  4. Fast mossan ser ju välmående ut å andra sidan...

    SvaraRadera
  5. Tänk om du är en sanndrömmare, vore inte helt fel och vakna upp till en trädgård som är vårstädad och blommor planterade lite här och var.
    Tipsa grannen om att läsa din blogg;-)

    SvaraRadera
  6. Gud ske lov har mina döttrar inte ännu kommit pa ideen att skriva kommentarer.

    SvaraRadera
  7. Anki; Nä, där har du nog fått sällskap! Ni kan liksom bilda ett eget litet blommördargäng.

    Lotta; inget resultat än - men jag jobbar på det!

    Fabraholic; jag tror inte det - så jag får nog komma med en fin (eller grov) vink...

    Emelie; på det finns bara ett svar; Fnys!!

    Kerstin; Visst vore det toppen? Jag får nog, som sagt, tipsa grannen.

    Fabraholic; ibland undrar man vad som hände med det där gamla budordet "Du ska hedra din fader och i all synnerhet din moder..."?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.