torsdag 11 juli 2013

Det är fortfarande ett yndigt land!


Vi har varit på turné
och vi har kommit lätt på sne´

... nej det har vi inte alls! Vi kom inte alls på sned, vi åkte till Danmark på en liten semester, maken och jag. Och det var lika vackert som förra året. Vi hade ett underbart väder och har njutit av vikingabyar, slott, rosenträdgårdar, museéer, mat, vin och sol!

Inte minsta lilla fnurra på tråden, fast jag har svart bälte i konsten att vara världens sämsta packare och alltid lyckas stressa upp mig i förväg, för att jag är säker på att jag kommer att glömma 14 absolut nödvändiga och 73 mindre nödvändiga saker. (I år kom jag iväg utan tunna strumpor och mascara, fast den dök sedan upp i necessären av alla märkliga ställen).

Nu ikväll kom vi hem igen. Imorgon tidigt ska jag hämta Huliganen från hundpensionatet och jag längtar så att hjärtat hoppar jämfota i bröstkorgen på mig. Jag har plockat in rosor från trädgården, vi har hunnit äta kvällsmat i växthuset och jag ska bara gå igenom 488 foton (från fyra dagar...). Sedan kommer det nog något inlägg av danmarkskaraktär i bloggen. Ganska säkert kommer det.

Men först ska som sagt Huliganen komma hem, det är prioritet 1A!

6 kommentarer :

  1. Naturligtvis!
    Glöm aldrig prioritet 1A!!!
    Som Du såg så har prio 1A kommit till oss också, vi njuter och jobbar.
    Det är tur att hjärtat har många rum och att kärleken ökar ju mer man delar på den!
    Kram till dig och klapp till Prio 1A;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg att en liten kille kommit in i ditt liv, och det gjorde mig så lycklig på dina vägnar!

      Radera
  2. how wonderful! i am laughing at your packing woes. i have finally compiled packing lists for every possible trip, helps tremendously! i'm looking forward to seeing your trip photos, glad you had a lovely time. have fun picking up your dog!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Packing lists are great - I used to have them when the children were small, I'll have to write new ones, I think!

      Radera
  3. Looking forward to seeing your photos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You are a brave woman - there are loads of photos :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.