onsdag 13 november 2013

Beslut, beslut...

Veligheten firar nya triumfer här.
Så?
Eller typ så? Ungefär?

Och som om inte det vore nog att grubbla över så funderar jag på hur det ska gå imorgon. Huliganen och jag ska till veterinären. Huliganen för att få kollat tassar, sina skruttiga bakben och få gjort vid tänderna. Jag för att öppna plånboken och betala. Vi ska till en ny veterinär som vi hört mycket gott om. Jag ringde dit och bokade tid. Jag påpekade att Huliganen inte är den som tar veterinärbesök med jämnmod precis. Att han har synpunkter på både det ena och det andra. Att han rent ut sagt kan bete sig väldigt fjolligt.

- Inga problem, svarade den unga damen vänligt. - Vi tar det mycket lugnt, fortsatte hon sen.

"Ni, ja" tänkte jag då. Det är liksom inte deras lugn jag bekymrar mig över.

6 kommentarer :

  1. OM du frågar mig så är den översta layouten snyggast!
    Om du INTE frågar mig så glöm att du läste den första raden på denna kommentar!
    Här firar vi att Zacke i dag varit på promenad med två andra hundar och fungerat som en helt normal hund!
    Inget gapande och skällande! En Stolt matte skriver detta, må du tro!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag frågar dig, Maja! Och jag var själv inne på det spåret, så det känns bra med lite stöd.
      Hurra för Zacke! Och hurra för dig!

      Radera
  2. Så du har gått och blivit smittad :-) *fniss*
    Jag tycker bättre om den andra varianten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är smittsamt det där, som böldpest ungefär. Fast trevligare! Just nu testar jag en tredje variant...

      Radera
  3. Snygga bägge två, jag gillar nog nr 2 bäst. Fast om du frågar mig så skulle jag vrida var annat block ett halvt så att de små röda möts.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag velar fortfarande :-) - har flyttat om vridit och vänt och engagerat hela familjen. Nu får jag snart blund och bara sätta igång och sy!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.