onsdag 6 juni 2018

Att fira nationaldagen på bästa sätt

Alltså, jag är gammalmodig nog för att tycka att det fortfarande ska heta Svenska Flaggans Dag, men nu gör det ju inte det och vem är jag att skåda en given ledig dag i munnen? Här har det firats minsann! Förvisso inte med att fira någon flagga, men det finns ju andra sätt. Att åka ut och träna nosework med två små voffs t'exempel. Så det var precis vad syrran och jag gjorde och jag får säga att det gick bra. Okej, man är gammal och senil så när jag satt ut fem dofter och ett blindprov så kunde jag för mitt liv inte komma på var jag satt den femte doften och eftersom det blåste och snurrade runt så hittade inte Loppan eller Zoya det heller, men däremot alla de andra så jag undrar om jag helt enkelt drömt att jag satte ut den där sista doften?
Det var inte den enda doftbehållaren som försvann - syrran hade satt ut behållare på diverse fordon (och inom parentes sagt så är allt som har hjul "fordon" i noseworkvärlden. Det kan ju vara bra att veta, tänker jag). Bland annat en på ett släp - som någon helt sonika körde iväg med när vi var bakom en container och letade helt andra dofter! Vi såg ut som levande frågetecken när vi dök upp där bakom containern och släpet var borta. Puts väck. Gone with the wind. Ääähh..??? sa vi och kliade oss i våra respektive huvuden. Efter ett tag kom dock släpet tillbaka och tänk, då satt behållaren kvar. Bra magnet där, får man nog säga.

Sen åkte vi hem igen och parkerade oss i soffan i trädgården och det kan väl hända att man slumrade till ett tag, fast inte alltför länge för jag tänkte ändå att det liksom behövde lite mer firande på denna lediga onsdag. Men hur? tänkte jag vidare och kliade mig i huvudet igen. Ja man skulle kunna tro att jag har loppor så mycket huvudkliande som jag ägnat mig åt idag, men så är inte fallet.

Rätt snart kom jag ändå på det - det vore väl toppen att fira med rabarberpaj? Eller hur? Så jag rörde raskt ihop lite paj som vi för en stund sedan intog på balkongen.


Nu är dock pajen uppäten och maken har parkerat sig i soffan där han belåtet tittar på en gammal Åsa-Nisse film. Själv känner jag dock att jag inte vill vanhelga en ledig flaggdag med att glo på sånt gammalt skit missfoster till film, så jag bloggar lite i stället och snart ska jag sticka ett varv eller två.

Det har inte blivit så mycket stickat den senaste veckan, till och med den mest inbitna garnnörd kan tycka att det är lite småsvettigt att umgås med ullgarn när temperaturerna ligger uppemot 30 grader.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.