fredag 14 december 2018

Idag har jag varit kulturell

Och det kan behövas dagen efter det att Den Stora Rotfyllningen satte igång. Och tro mig. Man tycker inte om när ens vanligtvis glade och pratsamme tandläkare blir tyst och sammanbiten mitt under behandlingen. Det lär bli längre och kostsammare än vad jag trodde.

Då är det en lisa för själen att träffa sin äldsta vän och gå och på Lunds Konsthall och titta på utställningen med den samiska konstnären Britta Maarakatt-Labba. Vackert, roligt, mörkt och märkligt och alldeles oerhört skickligt. Får nog säga att det slår rotkanalsrensning med hästlängder.


Sen gick vi hem till mig och drack kaffe och åt saffransbullar och det är ju också en form av kultur av bästa slag får jag säga.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.