måndag 24 december 2018

Redan lite sliten

Som jag har jobbat i natt! Undra på att man vaknade lite lätt glåmig och med ögonpåsar som hade behövt D-kupa allra minst.
Jag har drömt att jag skulle laga en Janssons frestelse, samtidigt som jag skulle sy ett par pyjamasbyxor OCH flyga till ett Mycket Viktigt Möte i Piteå (? - vadan just Piteå undrar jag, där har jag aldrig varit) och till detta möte i Piteå skulle det komma en person från Singapore, en sån där viktig person som har privatchaufför. Varför just denne person skulle möta mig och vad mötet skulle handla om, det drömde jag inte om, trots att drömmen var full av ansjovis och potatis-detaljer. Jag hade fullt upp med min Janssons som strulade och pyjamasbyxorna som vägrade att låta sig sys och tiden den gick och jag blev senare och senare och sen insåg jag plötsligt att nähä, nu har jag missat flyget så jag får ringa och säga att jag blir sen. Då kom jag inte ihåg koden till mobilen. Så ja, jag vaknade med stressen sprutande ur öronen, men nu, nu sitter jag här och känner att det är jul. Janssons puttrar i ugnen, grönkål puttrar på spisen och Loppan och jag har varit ute på en snöig promenad.

Så det blir säkert en fin julafton det här. Men de där pyjamasbyxorna, de tänker jag i alla fall inte sy.

God Jul!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.