tisdag 6 december 2011

Prinsessan på ärten

Fast egentligen var det nog 'Prinsen' om vi ska vara genuskorrekta och sanningsenliga och allt det där.

Maken har gått och dragits med en ond rygg. Onda ryggar är inte bra. Då får jag dammsuga. Alltså sa jag strängt till honom att nu fick han minsann göra något åt ryggskrället. Så då gjorde han det. Kiropraktorer och sjukgymnaster och piller yrde i en vild dans omkring honom.

Och så sa dessutom kiropraktorn att det kanske vore läge att köpa ny säng? Klok karl det där. Så vi rantade väl iväg och beställde nya resårmadrasser till oss.

Idag kom de. Och de ser rysligt inbjudande ut. Stabila men ändå mjuka. Pösiga men ändå fasta. Enda nackdelen är väl att sängen numera är så hög att jag inte når ner att klia på Huliganen när han snusar i sin biabädd.

Dessutom får jag nog ta ett litet skutt när jag ska upp i sängen för jag är kort och den är hög. Men så pass spänstig är jag nog än så länge att jag kan, likt en panter, kasta mig upp i sänghalmen. (För övrigt vill jag inte alls jämföra mig med en panter. Den är svart och smidig och förmodligen rysligt vältränad. Det är inte jag).


Klockan är nu 20.17. Nog är det väl ok att gå och lägga sig redan?

3 kommentarer :

  1. Super TACK för underbar present!!!!
    Känner mig tyvärr lite snål nu, men...
    ...Du får glädja dig åt att du inte fick det jag köpte först;-)

    Här köptes nya sängar när frun haft ryggskott och fått åka ambulans till sjukhuset. Nu kan hon inte ligga mer än max 6 timmar i dom. Sedan blir det ryggont!!!!
    Stor KRAM

    SvaraRadera
  2. Den stora frågan är väl huruvida Huliganmatten och -hussen öht kom upp i morse?!

    SvaraRadera
  3. Maja; ambulans var det gudskelov inte tal om här - men ryggskott är verkligen inte att leka med!

    Anna-Karin; ja det kan man verkligen fråga sig. Det tar emot, det gör det!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.