lördag 24 december 2011

Rebus

Vad får man om man har en Huligan som fyller 9 år? Och en syster som smider i silver? En syster som dessutom är en generös och hyvens syster, en som gillar en bufflig Huligan?

Igår var alltså Huliganens fölsedag! Tänk att han blivit nio år - och tänk så roliga dessa nio år har varit för oss...

Det var inte den enda present han fick, ånej. Sonen kom hem och sonen köper alltid .... hur ska jag säga det.... märkliga presenter till hunden. I år fick han en glosögd pipande ko. Det var omedelbar kärlek från Huliganhållet och han tuggade på, pep med, och rusade runt med sin ko. Alla fick se - men ingen fick låna den. Kon var hans, enbart hans och den klarade sig ovanligt länge. Efter en timmes ihärdig kärlek rök såväl pip som inälvor. Den lämpar sig måhända icke på bild så här på julafton, om man är lite känslig och koälskande av sig.

Sen klädde vi granen.

- Nu får du välja, sa vi generöst till sonen. Och sonen valde röda kulor och halmsaker, och miss Piggy i trä och silverkulor och mässingsprydnaderna från mormor och glasklockorna från syrran och, och, och.... sen kastade han lystna blickar på guldtofsarna.

- du får inte välja guldtofsarna!!! sa jag bestämt då.

Sonen påtalade att jag ju sagt  att han fick välja.

- Det får du också, så länge du inte väljer tofsarna. De är tofsar non grata i en rödkulig gran, begriper du väl! svarade jag.

Det begrep inte sonen. Men han fogade sig. Det är ju ändå jul och man vill väl att mamma ska vara glad, tror jag han tänkte. Det tänkte han rätt i.


God Jul!

5 kommentarer :

  1. En riktigt God Jul önskar jag er
    och ett Grattis om än lite sent till Västgöten!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hampus?! Tänk, jag har aldrig vetat att han hade ett annat namn än Huliganen *s*

    God Jul på er och Grattis till bästaste Huliganen!

    SvaraRadera
  3. Identiteten avslöjad! Det går ett sus genom blogspot!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag & Grabbarna sjungit Jamåhanleva-sången för Huliganen!

    Hördes det?

    Jag hoppas verkligen det för ooh, så vackert det lät!

    SvaraRadera
  5. Maja: och lika sent svarar vi tack! Och önskar Gott Nytt År!

    Anki; joduminsann! Och jag kan avslöja en hemlighet till; Maken heter faktiskt inte maken utan något helt annat!!

    Anna-Karin; tror du att det var susningen som blev till Dagmar?! :-O

    Larsson; det var så vacker att vi blev rent tårögda av beundran och tacksamhet!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.